PvdA Oosterhout

PvdA Oosterhout staat voor samen voor een eerlijke toekomst

We gaan voor zekerheid, gelijke kansen, solidariteit en duurzaamheid en dat alles met een goede dosis lef!

Wij vinden dat onze gemeente zoveel mooier en beter kan zijn, als we buiten de gebaande paden durven kijken. Laat de overheid voor de verandering bijvoorbeeld eens uitgaan van vertrouwen in plaats van wantrouwen en daar het systeem op inrichten.

We zetten in op zekerheid. Bestaanszekerheid is het recht op een fatsoenlijk bestaan. Een plek waar je kunt thuiskomen, een inkomen waar je op kunt rekenen, een vangnet voor als het tegenzit en kansen voor je kinderen.

Iedereen moet mee kunnen doen. Alle mensen zijn gelijkwaardig.  Dat betekent dat iedereen dezelfde kansen heeft op een goed werk, een fijn huis, liefdevolle zorg en het beste onderwijs. Gelijkwaardigheid staat onder druk wanneer een kleine groep zich steeds meer kan veroorloven en een grote groep steeds minder.

Solidariteit. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Spreiding van kennis, macht en inkomen is een middel om bestaanszekerheid voor iedereen te organiseren. Juist in tijden van crisis blijft dit ons uitgangspunt.

En tenslotte zijn we solidair met toekomstige generaties. Dat betekent een duurzame samenleving. We leggen geen onnodige druk op de aarde en zorgen hier goed voor.

Deze uitgangspunten hebben wij vertaald in concrete plannen voor de komende 4 jaar. Deze zijn te vinden in ons verkiezingsprogramma.

Voor actueel nieuws zijn wij te volgen op:

Wilt u contact met ons opnemen? Stuur een e-mail naar [email protected]

Een vraag of probleem?
Heeft u een vraag of probleem vul het contactformulier in. Wij nemen dan met u contact op.

Contact Oosterhout

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.